Blog de viatges

HISTÒRIES I FOTOGRAFIES DE VIATGES, UNA VISIO MOLT PERSONAL

COUCHSURFING


Vull parlar-vos del couchsurfing i de la meva primera experiència en aquest nou sistema de viatjar. En realitat jo encara no l’he utilitzat per viatjar però si que he acollit a casa meva a una persona que estava de viatge per Europa mitjançant aquesta nova manera d’entendre els viatges.

Resumint molt diríem que el couchsurfing es viatjar allotjant-se de forma gratuita a casa de persones desconegudes que t’ofereixen un espai de la seva llar, ja sigui un sofa (couch), un llit, o una habitació. No obstant, es tracta d’un intercanvi a tots els nivells ja que el fet d’allotjar et permet conèixer la persona, les seves inquietuts, practicar idiomes, etc. En molts casos l’anfitrió porta al seu hoste de visita per la ciutat, li mostra els llocs d’interés, l’ajuda en l’aprenentatge de l’entorn i això provoca una possible  reciprocitat en el futur, de manera que l’anfitrió  podrà gaudir d’un lloc per allotajar-se a la llar de l’hoste si un dia decideix anar de viatge en el lloc on viu aquell.

El meu nou amic couchsurfer a casa meva

El meu nou amic couchsurfer a casa meva

El couchsurfing, doncs, es molt més que viatjar sense pagar allotjament, es una experiència vital d’intercanvi i per tant cal escollir be la persona o persones que voldràs tenir a casa teva. La pàgina web http://www.couchsurfing.org us donarà la possibilitat d’enregistrar-vos-hi gratuitament i formar part d’aquesta gran i creixent familia que som els couchsurfers.

L’agost de 2012 vaig allotjar a casa meva a Premià de Mar i durant tres dies el que ja considero amic meu de Los Angeles (Califòrnia) en Dan Blanchett. En Dan és un càmara professional de cinema, realitzador de curtmetratges, guionista i fotògraf, que va venir cuatre mesos de viatge a Europa i que gràcies a persones com jo mateix va gaudir i conèixer diferents ciutats i indrets de França, Catalunya, Italia, República Txeca, Austria, Lituania, Holanda, Alemania i Anglaterra.

Amb en Dan i en Xavier a casa

Amb en Dan i en Xavier a casa

A Catalunya es va allotjar a Barcelona un parell de dies i a casa meva els tres dies que ja us he dit. Encara que allà on viu el castellà es la segona llengua més usada i l’enten força be, ens vàrem comunicar en anglès per tal que jo el pogués practicar. Li vaig deixar una habitació i va poder rentar-se la roba, carregar les bateries de l’ordinador i la càmara de fotos, vàrem compartir la cuina i el bany i vàrem esmorzar i sopar junts dos dies.

Dins el claustre del monestir de Ripoll

Dins el claustre del monestir de Ripoll

En Dan em va demanar no anar a passar el meu dia de festa laboral (dilluns) a Barcelona, preferia fer una ruta amb el cotxe per algún lloc de la Catalunya interior i conèixer indrets històrics, es va interessar molt per les nostres tradicions i costums, per aquest motiu vaig decidir que el portaria al Monestir de Ripoll (un dels bressols de Catalunya) on hi ha enterrat entre d’altres en Guifrè el Pilòs.

Claustre del monestir de Ripoll

Claustre del monestir de Ripoll

Va ser un dia molt complert doncs a banda de passejar-nos per la ciutat de Ripoll i visitar el monestir  també vàrem anar a Camprodon, aquí en Dan es va afartar de fer fotografies al pont romà i a alguna casa modernista ara ja en un estat totalment decadent. Després de Camprodón vaig portar-lo al petit poble de Beget on vàrem dinar en un dels restaurants on va gaudir d’auténtica gastronomia catalana. El viatge va continuar entre les muntanyes a caball del Ripollès i La Garrotxa ja que de Beget vàrem anar cap a Oix i Castellfollit de la Roca on vàrem poder fotografiar les parets de basalt qeu fan de base i sostèn del poble.

En Dan fotografiant el pont de Campodrón

En Dan fotografiant el pont de Campodrón

Pont romanic de Camprodón

Pont romanic de Camprodón

Casa abandonada a Camprodon

Casa abandonada a Camprodon

Ja a La Garrotxa vàrem continuar avall en direcció Besalú a on vàrem parar a caminar pel centre històric i seure en una de les terrasses de la plaça major, la meva pràctica de l’anglés anava millorant i les converses de tot tipus fluien continuament.

Carrer d'Oix de La Garrotxa

Carrer d’Oix de La Garrotxa/One of the Oix de La Garrotxa streets 

Abans d’agafar l’autovia que ens duria fins l’autopista per tornar cap a casa encara ens va donar temps de fer un tomb pel llac de Banyoles a on vàrem gaudir d’una bonica posta de sol.

Besalú

Besalú

Castellfollit de la Roca

Castellfollit de la Roca

A la nit un sopar en un dels xeringuitos de la platja de Premià de Mar amb la Núria i en Xavier i alguns amics, unes birres a la sorra i cap a dormir. L’endemà vaig anar a treballar i ell va quedar-se a la platja amb en Xavier prenent el sol i fent una mica de surf. Quan vaig arribar al migdia vàrem dinar a casa i després el vaig acompanyar a Barcelona on encara tenia una nit abans de sortir amb ferry cap a Italia.

Prenent una cervessa a Besalú

Prenent una cervessa a Besalú

Ara ja puc dir que tinc un nou amic a Estats Units i que espero poder anar a visitar en un futur no massa llunyà.

2 comments on “COUCHSURFING

  1. La verdad es que tengo ganas de realizar este tipo de experiencias, toda una aventura!.

    Como comentas, ningún problema para entenderte! 😀

    • arcpol
      Mai 26, 2013

      Gracias por el interés! y probarlo porque vale la pena, por lo menos para mi la ha valido y ya tengo ganas de repetir
      Un abrazo

Deixa un comentari

Un mundo para 3

Blog familiar donde encontrareis nuestras aventuras viajeras.

Pollock of Light

Twitter: @lluisbusse

Blog de viatges

HISTÒRIES I FOTOGRAFIES DE VIATGES, UNA VISIO MOLT PERSONAL

Tasta Rutes

- RECEPTES I PROPOSTES GASTRONÒMIQUES -

HISTÒRIES I FOTOGRAFIES DE VIATGES, UNA VISIO MOLT PERSONAL

MENJARS CUINATS ROSETA

GASTRONOMIA I CUINA CATALANA

Heather & Fred's Excellent Adventure

Chronicling each step on our journey through South America, Asia and beyond...

Bound South

Three Brothers and their Pan-American Bike Expedition

Bridget Ehemann

Exploring the world and my new home of Marseille, France

