Blog de viatges

HISTÒRIES I FOTOGRAFIES DE VIATGES, UNA VISIO MOLT PERSONAL

UN VIATGE EN GLOBUS PER LA CERDANYA

El passat dissabte dia 4 d’octubre Núria i jo vàrem gaudir d’un espectacular vol en globus aerostàtic per La Cerdanya.

Cerdanya-Nuria (114a)

Cerdanya-Nuria (35a)

Després de passar una nit a l’Hotel Roca d’Alp i de llevar-nos ben d’hora vàrem sortir cap a Bellver de Cerdanya on ja ens esperaven els amics de Kontiki que és l’empresa encarregada d’organitzar aquesta activitat lúdica. En Miquel i en Sergi son uns gran professionals que ens varen ajudar en tot i ens van preparar per l’emocionant vol en globus.

Cerdanya-Nuria (11a) Cerdanya-Nuria (18a) Cerdanya-Nuria (22a) Cerdanya-Nuria (47a) Cerdanya-Nuria (54a)

L’activitat consisteix en un vol d’aproximadament una hora i quart o i mitja (depenent del vent) per la vall de La Cerdanya amb trasllat posterior a l’Hotel Bonrepós de Bellver on ens varen servir un super-esmorzar de forquilla que ja detallaré més endevant. Després o durant l’esmorzar ens van fer un pase de fotografies de la jornada i ens varen lliurar un diploma d’assistència, i tot en mig d’un ambient entranyable.

Cerdanya-Nuria (33a) DSCN7092a IMG_8172a IMG_8176a

Erem 6 els viatgers a més del pilot (que en aquest vol fou en Miquel) i en Sergi ens va fer el seguiment terrestre amb el 4×4 i el remolc per carregar-hi el globus un cop finalitzada l’activitat. Tot va sortir sobre rodes (encara que el globus no en porta cap): feia un dia bo (va començar tapat però es va anar obrint a mida que volàvem), la gent era molt oberta, el pilot un professional atent i bromista, no feia molt de vent i ens varem enlairar fins els 2.500 mts.

IMG_8224a Cerdanya-Nuria (92a) Cerdanya-Nuria (66a) Cerdanya-Nuria (76a)

En linea recta podríem dir que vàrem fer 12 o 13 kms però donat que el vent et fa canviar de direcció segons a l’alçada en que et situes la volta va ser una mic més gran. En aquest trajecte varem sobrevolar diferents pobles de La Cerdanya com ara Talló, Bellver, Riu, Baltarga, prats i Sansor, Tartera i Estoll, les vistes son espectaculars i et permeten tenir una visió ben diferent de la que un te tot passejant per carretera. El contrast entre parcel.les construides amb cases de segona o tercera residència i parcel.les de pastura o conrreu s’aprecia molt clarament, et fa pensar que tan de bo la construcció no faci més malbé uns paratges tan bonics.

Cerdanya-Nuria (58a) Cerdanya-Nuria (73a) Cerdanya-Nuria (126a)

Vam sobrevolar el camp de golf de Fontanals i tambè l’aeròdrom de La Cerdanya on molt a prop hi vàrem aterrar. La dimensió de la vall des del cel no te res a veure a la dimensió sobre el terreny com podreu comprobar en algunes fotografies.

Cerdanya-Nuria (100a) DSCN7121a

En quant al vol en sí us diré que pateixo de vertígen i no les tenia totes abans d’enlairar-nos, però un cop els peus ja no ens tocaven a terra em vaig poder relaxar veient que alló es movia lentament i que per molt que bufes el vent no notaves que t’estaves desplaçant, un cop el globus ha arribat a una altura considerable 600-700 mts les referències es perden i en mig del cel sense sorolls la sensació es de tranquilitat absoluta, vàrem creuar els nubols i en poc temps la nostra alçada era la mateixa que la dels cims de la serra del Cadí, una passada veure els pics entre núbols de cotofluix.

DCIM102GOPRO

DCIM101GOPRO

Cerdanya-Nuria (127a)

Un cop aterrats i havent ajudat a en Miquel i en Sergi a recollir el globus i carregar-lo al remolc del 4×4 vàrem tornar al punt de trovada (Hotel Bon Repós de Bellver) on ja ens esperava una taula parada per un gran esmorzar de forquilla i sobretot de germanor. Formatges, fuet, xoriç, botifarra, pernil salat, pa amb tomaquet, tomaquests amb mozzarella i olives, trinxat de la cerdanya, ous ferrats i salsitxes del pais amb remenat de bolets i tot amb bon vi, cava, aigues i cafes al final.

Cerdanya-Nuria (184a) Cerdanya-Nuria (185a) DCIM101GOPRO IMG_8259a

Vull aprofitar aquest petit espai per agrair als amics de Kontiki la seva amabilitat i el seu tracte i recomanar-vos a tots que si algún dia us animeu ho feu amb ells ja que no us en empenedireu gens.

DCIM101GOPRO DSCN7116a Cerdanya-Nuria (83a)

One comment on “UN VIATGE EN GLOBUS PER LA CERDANYA

1. Anònim
    octubre 7, 2014

Molt maco Andreu! fins una altra…