Blog de viatges

USA

En aquesta pàgina podeu veure fotografies digitalitzades dels meus primers viatges a EEUU.

Aquí, també podreu veure un resum del viatge que vaig fer per l’estat de Califòrnia (15 dies i 4.500 kms en cotxe). Encara que aquestes fotografies les podreu trobar a Picasa via l’opció ALBUMS en el menú principal us en deixo un petit resum aquí mateix en forma de galeria de diapositives.

Els articles que he escrit relacionats amb els Estats Units son:

EL PAIS DE L’OR

POINT REYES NATIONAL SEASHORE

BODIE STATE HISTORICAL PARK

***************************************************

EEUU

He tingut la sort de visitar els EEUU en vàries ocasions i puc dir que es un pais que val la pena conèixer. La diversitat de paissatges, la vida a les ciutats, la barreja social, son aspectes que donen als americans aquesta forma de ser i de viure tan diferenciada de la nostra.

El primer viatge va ser a l’any 1990 i fou un costa a costa doncs vàrem visitar diferents ciutats i indrets d’ambdues costes: NOVA YORK, FILADELFIA, WASHINGTON, NOVA ORLEANS, ORLANDO, SAN FRANCISCO, LOS ANGELES i LAS VEGAS son les grans ciutats que vàrem coneixer, però tambe vàrem tenir l’oportunitat d’estar a Carmel, Monterey, Santa Barbara, Yosemite, Cap Canaveral o el Gran Canyó del Colorado.

L’any 1992 en finalitzar el meu viatge a Canadà vaig poder tornar a passar tres dies més a Nova York ciutat que vaig tornar a visitar durant 7 dies al 1997. L’any 1999 vaig fer unaltre viatge d’onze dies a NOVA YORK i WASHINGTON. Com que sempre havia visitat la ciutat durant l’estiu l’any 2002 la Núria i jo vàrem anar-hi de nou durant 3 dies per les festes de Nadal.

A la torre Sud de les Torres Bessones del World Trade Center. Nova York

El Capitan. Yosemite National Park. Califòrnia

Yosemite National Park. Califòrnia (1990)

NYPD (New York Police Department)

NYPD (New York Police Department) (1999)

california2

Yosemite National Park. California (1990)

newyork1

Catedral de Sant Patrick. Nova York (1999)

newyork2

Vista de Manhattan des del ferry cap a l’estatua de la llibertat (1999)

newyork3

Des del terrat de la Torre Sud en el World Trade Center es veu el pont de Brooklin (1999)

newyork5

La Casa Blanca. Whashington (1999)

Visitant les instal.lacions de la NASA a Cap Canaveral (Florida) / Visiting NASA Cape Canaveral centre (Florida)

Visitant les instal.lacions de la NASA a Cap Canaveral (Florida)  (1990)

Motor d'un cohet / Rocket engine

Motor d’un cohet

Bourbon Street (Nova Orleans) / Bourbon Street (New Orleans)

Bourbon Street (Nova Orleans)  (1990)

New Orleans (1990)

La presa Hoover (Arizona) / Hoover Dam (Arizona)

La presa Hoover (Arizona) (1990)

Colorado Grand Canyon (Arizona)

Colorado Grand Canyon (Arizona) (1990)

Teatre Xinès a Los Angeles / Grauman's Chinese Theatre in Los Angeles

Teatre Xinès a Los Angeles (1990)

Teatre Xinès a Hollywood Boulevard (Los Angeles) / Grauman's Chinese Theatre in Hollywood Boulevard (Los Angeles)

Teatre Xinès a Hollywood Boulevard (Los Angeles) (1990)

Nadal 2002.Central Park de Nova York

newyork9newyork8newyork7

CALIFÒRNIA

L’estiu de 2005 vàrem fer una ruta per l’estat de Califòrnia. Van ser 4.500 kms que ens varen permetre visitar llocs molt coneguts però també molts altres que no surten a les rutes o visites clàssiques per als turistes extrangers.

El viatge va començar a San Francisco on vàrem passar-hi tres nits i vàrem conèixer la ciutat de punta a punta: varem passejar pel barri mariner i el mític Pier 39, pel famos barri de Castro i de Mision, pel Golden Gate Park, Twin Peaks, vàrem pujar la Coit Tower, vàrem circular per Lombard Street i les seves famoses curves, vàrem anar en tranvia per Market and Powell street. Fora de la ciutat visitarem també l’illa d’Alcatraz i Sausalito a l’altre costat de la badia. Sens dubte l’estrella de la ciutat es el pont Golden Gate per on vàrem caminar tot un matí.

La ruta en cotxe des de San Francisco ens va portar cap el sud passant per Monterey i Carmel on vàrem visitar la Misión on el mallorquí Fray Junipero Serra (en va ser el fundador) va viure bona part de la seva vida. Després del parc de les 17 milles ens varem quedar a passar una nit al mític Big Sur on una carretera de gairebe 200 kms paralel.la a la costa escarpada ens va dur fins la ciutat de San Luis Obispo. Els que viatgen des San Francisco a Los Angeles acostumen a passar la nit aquí o a Santa Maria que es una mica més al sud, però nosaltres ens vàrem desviar cap al nordest en direcció Reno i finalment Yosemite National Park.

Yosemite és un dels parcs nacionals més visitats a EEUU , està situat a la frontera amb l’estat de Nevada i s’hi pot arribar des de San Francisco, Las Vegas i Los Angeles. Els paissatges naturals son realment espectaculars amb unes formacions gegantines de granet com son El Capitan o el Half Dome (la mitja cúpula). A la banda est del parc vàrem estar a l’estació d’ski de Mammouth Lakes i d’allà visitarem el Lake Mono i Bodie State Historic Park (un poblat abandonat de l’època del descobriment d’or).

La ruta va seguir en direcció nord-oest passant per les comarques centrals on varem descobrir el lloc on per primera vegada es va trobar l’or. Els petits pobles de Sant Andreas, Murphys, Columbia son alguns dels llocs on vàrem parar i conèixer de primera ma la verdadera història dels buscadors d’or i el fenòmen d’immigració que va suposar.

Un copa acabada “la ruta de l’or” varem visitar la ciutat de Sacramento abans de dirigir-nos cap a les zones vinícoles de Califòrnia: les valls de Napa i Sonoma on hi ha les millors bodegues dels EEUU. Després de visitar-ne un parell (una d’elles Gloria Ferrer, o sia Freixenet) varem continuar cap el nord fins a la regió costanera de Mendocino on vàrem gaudir de les abruptes costes abans d’arribar al Point Reyes National Seashore que es un parc natural marí on es localitzar l’epicentre del terretrèmol de San Francisco a principis de segle.

Tot seguit us deixo una galeria de fotos del viatge

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

2 comments on “USA

1. Que bonito es viajar
    Juliol 11, 2014

Diuen que Nova York es la capital del mon i jo estic d´acord, es una ciutat que marca tendencies mondialment i que cada vegada que hi vagis veuras coses noves, barris que abans eren perillosos i no els visitavem i ara son “cool”

• arcpol

Tota la rao, per mes vegades q hi vagis sempre hi ha coses noves a descobrir, ho puc certificar!!!! Hi he estat 5 cops i segueixo enamorat d’ella com mai!!!!

Blog de viatges

Tasta Rutes

- RECEPTES I PROPOSTES GASTRONÒMIQUES -

Cómete el Mundo

MENJARS CUINATS ROSETA

GASTRONOMIA I CUINA CATALANA

Heather & Fred's Excellent Adventure

Chronicling each step on our journey through South America, Asia and beyond...